Het geheim van een goede nieuwsbrief

Bijna iedere Nederlander is digitaal dus dit geldt ook voor uw klanten en potentiële klanten. Daarom is een digitale nieuwsbrief de perfecte manier om met uw klanten te communiceren. Wist u dat uw marketingboodschap in de regel 7 tot 11 keer bij een potentiële klant voorbij moet komen voordat hij besluit om van uw diensten gebruik te maken?

Sinds 1 oktober is de regelgeving m.b.t. het versturen van een nieuwsbrief aangepast. U mag de brief niet zomaar naar iedereen sturen. Bouw daarom zorgvuldig aan een lijst met abonnees. Een vriendelijke uitnodiging van u aan klanten en potentiële klanten om abonnee te worden van uw nieuwsbrief zal zeker leiden tot nieuwe abonnees.

Wanneer u dan een nieuwsbrief gaat versturen is het van belang dat die lezenswaardig is. Daarom hier mijn tips voor een goede nieuwsbrief:

•Weet voor wie u schrijft: ken uw lezers.

•Wat is zijn of haar probleem waar u iets over gaat schrijven? Raak uw lezer in het hart.

•Geef, geef, geef (en vraag zo weinig mogelijk).

•Wat u kunt geven: Tips, handleidingen, erkenning, aandacht, oplossingen, welkomstcadeau.

•Uw nieuwsbrief wordt prominent gepromoot (o.a. op de website).

•Uw nieuwsbrief nodigt de lezers uit voor bezoek aan uw website.

•Uw nieuwsbrief heeft een prikkelende onderwerpregel (het geheim van…).

•Uw nieuwsbrief is authentiek.

•Uw nieuwsbrief stelt de lezer centraal.

•In uw nieuwsbrief bevestigt u uw expertise. Dit kan door medewerkers aan het woord te laten maar ook tevreden klanten (uw ambassadeurs).

De meeste CMS systemen kennen wel een nieuwsbriefmodule waarmee u gemakkelijk en geautomatiseerd honderden brieven tegelijk kunt versturen en kunt volgen wie de brief leest en op welke links wordt geklikt. Beschikt u niet over een dergelijke module dan kan ik Autorespond, de provider van deze nieuwsbrief, van harte bij u aanbevelen.

Laat wat van je horen

*