Waarde van Welzijn: experts in samenleven

Op 5 oktober gaan we tijdens het Welzijnsdebat debatteren over de waarde van Welzijn. Goed initiatief. In tijden van schaarste wordt de vraag naar waarde actueel. Als je ieder dubbeltje moet omkeren wil je zeker weten dat jij jouw dubbeltje uitgeeft in ruil voor maximale waarde.

Wat is volgens jou de waarde van welzijn? Afgelopen vrijdag heb ik samen met de deelnemers aan de workshop “Bezuinigen? Creatieve verdienmodellen voor welzijn” al even een voorschotje genomen op het debat. Op de vraag “wat is volgens jou de waarde van welzijn” kwamen mooie antwoorden als:

  • verbondenheid
  • sociale cohesie
  • vorm geven aan zorgen voor elkaar en specifiek kwetsbare mensen
  • iedereen kan meedoen, voor iedereen
  • eigen kracht stimuleren

Mee eens? Waarschijnlijk wel. Maar is het scherp genoeg? Onderscheidend genoeg? Uiteindelijk zul je over jouw waarde willen communiceren met jouw klant en daarmee hem of haar het vertrouwen willen geven dat ze gerust jouw klant kunnen worden. Je wilt jouw klant overtuigen dat hij het maximale zal krijgen voor ieder dubbeltje dat hij aan jou uitgeeft. Je wilt jouw klant overtuigen dat jij hem gaat helpen bij het oplossen van zijn probleem.

Waarde krijg je van experts. Daarom ging bij 1 antwoord mijn hart sneller kloppen: “experts in samenleven”. Wow! Dit is krachtig. Zeggen dat je expert bent en duidelijk aangeven waarin. Klanten doen het liefst zaken met experts. Met vakmensen die hun probleem begrijpen en weten hoe ze het moeten oplossen.

Het verschil tussen betrokkenheid en expertise is enorm. Kijk hier maar eens naar:

“Stichting Welzijn Bovenbroek, waar mensen centraal staan” of

“Stichting Helpgraag, betrokken bij u” of

“Stichting Welzijn Raasbach, experts in samenleven” .

Wat spreekt jou het meeste aan? Bij welke stichting zou jij je melden als klant of vrijwilliger?

Jezelf expert noemen is natuurlijk geen kattenpies. Maar als jij jouw werk goed doet en regelmatig van jouw klanten hoort dat ze tevreden zijn dan lever jij waarde. En daar mag je trots op zijn. En natuurlijk mag je dit communiceren met jouw klanten. Graag zelfs! Jouw klanten worden daar blij van.

Hoe zou jij jezelf als expert willen noemen? Wat is de waarde die jij levert? Ik ben op zoek naar mooie voorbeelden en zou het leuk vinden als je me wilt helpen en hieronder in de reacties wilt aangeven waar jij expert in bent.


Sociaal Werker in hart en nieren? Ontdek nu de ONDERNEMER in jou!

Doe de [gratis] test en ontvang een waardevol rapport met jouw profiel, tips, inzichten en een leuke oefening.
Ga hier naar de test >>>

Trackbacks

  1. […] Hoe spelen welzijnsorganisaties hier op in? Onze expertise over goed doen in de samenleving kan ons een mooie propositie opleveren (zie ook mijn blog: “Waarde van Welzijn: experts in samenleven”). […]

Laat wat van je horen

*