ondernemerschap voor Sociaal Werkers

Hier bonst het nieuwe hart van welzijn. Ik ben Anneke Krakers. Hier bonst mijn grote ❤.

 

Mijn hart klopt voor een sterke missie: ik wil die eeuwige en verschrikkelijke rotvraag “en wat doe jij nu eigenlijk” uit de wereld helpen. En daarom help ik jou met de antwoorden!

Je herkent de vraag vast en zeker. Wat zeg jij als jou wordt gevraagd wat jij als Sociaal Werker doet? Ik weet het, het is lastig. In onze opleiding hebben we nooit geleerd onszelf te verkopen. Sterker nog, verkopen-winst-omzet, zijn allemaal zaken waar we juist niks mee te maken wilden hebben.

Zo was het voor mij ook. Maar toen ik als pas afgestudeerd maatschappelijk werker geen baan kon vinden en mijn eigen Twents bureau voor bedrijfsmaatschappelijk werk startte, is dit mislukt omdat ik domweg niet wist hoe ik het moest verkopen. Ik heb uiteindelijk toch een baan in loondienst gevonden als bedrijfsmaatschappelijk werker bij de Belastingdienst. Lekker veilig in de armen van de non-profit sector.

In 2000 werd ik directeur van Welzijn Buren. Er was voortdurend veel gezeik over geld: misverstanden, bezwaarprocedures en bezuinigingen. En altijd maar weer die vraag: maar wat doen jullie nu eigenlijk voor dat geld? Ik snapte er werkelijk niks van. Hoe kan het nu dat wij ons de blubber communiceren, wekelijks met al onze activiteiten in de krant staan, prijzen winnen, fondsen binnenhalen en dat jullie niet weten wat wij doen. Herkenbaar?

Ik vertel je dit allemaal om je te laten weten dat ik zowel vanuit de uitvoering als het strategisch management met dezelfde vragen heb geworsteld als waar jij mee rondloopt. Toen ik in 2007 opnieuw een onderneming startte, WelzijnNederland, besloot ik het anders aan te pakken. En inmiddels heb ik alles geleerd om een goede verkoper te zijn zonder ‘verkoperig’ te doen. Mijn baan heb ik in 2011 opgezegd om 100% ondernemer te zijn. Maar nu genoeg over mij.

dreamcatcher-salespage-2

 

Ik ben er nu om jou te helpen. Ik noem dit welzijnsmarketing vanuit jouw hart. Dat doe ik met inspiratie, kennis, actie en aanmoediging. Ben je nieuw hier dan is de eerste en de beste stap dat je nader met mij en welzijnsmarketing kennismaakt. Zodat jij ontdekt hoe je jouw werk en jouw klanten op de kaart kunt zetten. Jouw eigen antwoord vind op de vraag “en wat doe jij nu eigenlijk?” Een antwoord dat mensen nooit meer zullen vergeten en dat hun diep in hun hart zal raken.

 

19-february-2016img_4829-bewerkt-beyoutiful-photographyby-wendy-van-hardeveld-utrechtIk geloof dat wij samen die rotvraag daarmee de wereld uit zullen helpen. Omdat mensen gewoon weten hoe donders belangrijk jouw werk is. Maar jij hebt de sleutel! Het gaat om jouw visie, jouw lef, jouw kennis van welzijnsmarketing en jouw wens om daarin persoonlijk te groeien. Als je dit voelt dan gaan we samen hiermee aan de slag. Samen met hart en ziel voor een sterk merk in welzijn.

Kijk hier voor mijn aanbod  >>>