Een simpele maar krachtige formule om je sterk en sociaal te profileren

Je sterk profileren in het sociale domein is nu belangrijker dan ooit. Sterke merken weten precies hoe ze dit moeten doen. Ze kennen de simpele maar zeer krachtige formule voor succesvol sociaal ondernemerschap. Deze formule gaat als volgt:

passie + delen + community = sterk merk

 

Ik zal de formule toelichten.

Passie is natuurlijk niet moeilijk. Een succesvolle sociale ondernemer laat zien dat hij van zijn werk en zijn klanten houdt. Dat hij doet wat hij het allerliefste wil doen. Een passie straal je uit en dit heeft enorme aantrekkingskracht op klanten. Klanten associëren dit met een sterk merk en willen daar graag bij horen.

Delen wil zeggen dat je geeft, geeft en nog eens geeft. Je deelt vrijelijk in jouw kennis en geeft royaal ideeën. Je helpt klanten altijd. Je verkoopt geen NEE. Een sterk sociaal merk is een ‘geefmerk’ en geen ‘neemmerk’. Uiteindelijk zal dit leiden tot wederkerigheid en klanten die trouw zijn aan hun merk.

De community is de plek waar jouw klanten elkaar ontmoeten en waar jij ook te vinden bent. Hier bevestigen ze met elkaar dat jij een sterk merk bent. Ze krijgen ruimte om hun ervaringen met jou te delen. Jij faciliteert de community en neemt actief deel. Sterke sociale merken zijn toegankelijk en benaderbaar. Ze staan in de community voortdurend in contact met hun klanten en spelen op hun wensen in.

Merken worden gemaakt door mensen. Niet door organisaties. Pas jij de formule al toe?

P.S. Over geven gesproken: mijn gratis online training “5 succesfactoren voor ondernemend werken in welzijn (voor een baas of voor jezelf)” gemist? Al ruim 200 mensen gaven zich op. Op 9 april geef ik de allerlaatste herhaling! Meld je hier aan >>>

En nu ondernemen!

pet

De profit en non-profit wereld zijn allang geen gescheiden werelden meer. In rap tempo zijn we de afgelopen jaren naar elkaar toegegroeid. En ik vind dat goed nieuws! Een echte welzijnswerker heeft er waarschijnlijk ooit bewust voor gekozen om in … [Continue reading]

Slim geld verdienen met Welzijn

Deel 2 in de serie Welzijn Onderneemt! Welzijn en geld verdienen. Een grotere tegenstelling bestaat niet. Of beter: bestond. De welzijnssector kantelt, organisaties moeten mee. Ondernemen is het credo, klanten gaan (mee)betalen. Ook voor uw … [Continue reading]

Voor wie liever empowert dan pampert

pinterest_badge_red

Dit keer een praktisch blogje. Voor wie van plaatjes houdt. Voor wie van kleur houdt. Voor wie van verzamelen houdt. Voor wie liever empowert dan pampert. En voor wie op zoek is naar nieuwe creatieve manieren van cocreatie met cliënten. Zo, nu hoop … [Continue reading]

Mijn allerbeste marketingtip om vrijwilligers te mobiliseren

reinheid

Een klant wordt pas een klant als hij een behoefte heeft. Dat is een belangrijke wetmatigheid van marketing. En hoe meer die behoefte voelt als een pijn hoe beter jouw marketing gaat werken. Maar hoe werkt dat nu als je vrijwilligers zoekt? Als het … [Continue reading]

Beveiligd: Masterclass Social Media “Van magie naar strategie”

De inhoud is beveiligd met een wachtwoord. Om deze te kunnen bekijken, vul het wachtwoord hieronder in: Wachtwoord: … [Continue reading]

Hoe geslaagd is jouw transformatie?

transformation

Het gekke is dat welzijnswerkers van nature vaak zeer ondernemende types zijn. In de jaren 70 waarin alles kon en mocht hadden opbouwwerkers, reclasseringswerkers, ouderenwerkers vaak gewoon hun eigen toko. Waar ook gewoon heel wat gehandeld werd. … [Continue reading]

Durf jij op te vallen om verbinding te maken?

opvallen

Vandaag wil ik graag iets met je delen wat ik best spannend vind. Want ik weet niet of het me lukt om de juiste woorden te vinden. Het gaat over hetzelfde zijn als anderen en tegelijk ook anders zijn dan anderen. Hetzelfde zijn Doe maar gewoon … [Continue reading]

Je hebt een prachtig idee. En dan?

Herken je dit? Je hebt een goed idee en het zingt al dagen in jouw hoofd. Hoe meer je erover nadenkt hoe leuker het wordt. Je ziet allerlei kansen en de voordelen stapelen zich op in jouw hoofd. Nu kunnen er drie dingen gebeuren: 1. Jouw idee … [Continue reading]

Eigen kracht versterken en verbinden met een facebookgroep. Hoe werkt dat?

dtvTiel

Facebook is een lastig fenomeen. Ik raak er vaak de weg kwijt. Toch is er 1 onderdeel van facebook waar ik razend enthousiast over ben. Dat zijn de groepen. Een facebookgroep is wat anders dan een facebookpagina. Afhankelijk van wat je wilt … [Continue reading]