Een simpele maar doeltreffende oplossing voor Social Werkers om helder te zijn over de resultaten van je werk

Je resultaten beter zichtbaar maken is een diep gekoesterde wens van veel Sociaal Werkers. Het pijnlijke is dat we natuurlijk diep van binnen weten wat we neerzetten maar dat we vaak pas wakker schrikken op het moment dat iemand ernaar vraagt. En dan soms ook nog met zo’n venijnige stem waardoor je compleet dichtslaat. En eigenlijk, als ik heel eerlijk ben is het dan al te laat.

Daarom deel ik graag mijn oplossing met je. Hij is simpel maar zeer doeltreffend. 

De kern van de oplossing is dat je niet achteraf je resultaten gaat meten maar dat je vooraf de resultaten van je product of dienst helder maakt in een stevige klantbelofte.

IMG_3801

Dit betekent dat je bij ieder product of dienst voordat je het in de markt zet weet welke pijn van welke klant met dit product wordt opgelost. Dan weet je ook welk resultaat de klant van dit product of deze dienst mag verwachten. En dit omschrijf je in een stevige klantbelofte. Gewoon glashelder onder een kopje met bullets “dit is wat product x jou oplevert”.

Nu hoef je alleen nog maar je belofte in te lossen om tevreden klanten te krijgen die blij zijn met het resultaat. En als je ze het vraagt willen ze daarover vast een testimonial aan je geven.

Bij het verwoorden van het resultaat speelt taal een belangrijke rol. Ik merk keer op keer dat Sociaal Werkers te voorzichtig zijn. Dat hoeft echt niet. Diep van binnen weet jij wat je waard bent. Vertrouw daarop en vertaal dit in een stevige klantbelofte. Jouw klanten houden daarvan!

Voorbeeld

Zelf leer ik ook nog steeds hoe het beter kan. Bescheidenheid zit mij net zo goed soms in de weg. Gelukkig kan ik hiervoor terugvallen op een geweldige leuke en deskundige dame die mij de weg wijst naar meer resultaat gerichte copy. Ik geef je graag een voorbeeld van een make-over van een van mijn teksten waarin ik het resultaat van een van mijn trainingen beloof. Eerst de tekst zoals die was, daarna hoe het is geworden.

Voor de make-over:

Je leert waarin een ondernemer verschilt van een werknemer: in deze module bespreken we  belemmeringen waar je last van kunt hebben. Je onderzoekt je twijfels.

We kijken of het mogelijk is om je eigen bedrijf te combineren met een baan, gezin en hobby’s. Je gaat inzien dat focus, orde en structuur best belangrijk zijn.

Je leert alles over een businessmodel en hoe dat eenvoudig en goedkoop kan. Bovendien gaan we het ook over geld hebben.

Het is de bedoeling dat je na de training aan de slag zou kunnen gaan om klanten binnen te halen.

Je krijgt ook nog steun in een supportgroep.

Na de make-over:

  • Je gaat denken en doen als een ondernemer: dealen met je belemmeringen, angst maakt plaats voor plezier
  • Twijfels of je wel een goede ondernemer bent worden opgeruimd
  • Je krijgt meer grip op je tijd en hoe je jouw bedrijf kunt combineren met een baan, gezin en hobby’s
  • Je krijgt focus, orde, structuur en overzicht in je bedrijf
  • Je hebt de inrichting van je bedrijf optimaal op orde: eenvoudig en goedkoop
  • Je bent klaar om klanten te ontvangen en kunt je daar nu volledig op focussen
  • Je hebt zicht op je omzetmogelijkheden
  • Je voelt je gesteund doordat je je eigen steun netwerk creëert en 6 weken lang steun vindt in de deelnemersgroep

Wil je de volledige tekst zien? Kijk dan hier >>>

Doe nu zelf je check!

  • Ken jij de resultaten van je producten en diensten? Maak dit specifiek per product of dienst!
  • Maak je dit ook duidelijk voor de klant?
  • Kun je je taal aanpassen om het nog krachtiger te maken?

He is absoluut de moeite waard om eens op deze manier te proberen om je resultaten zichtbaar te maken. Veel succes!

Zomerserie gratis workshops “Leven Van Je Passie”

Print

Ben jij op zoek naar meer vrijheid in je werk? Het Sociaal Werk staat onder druk. Sociaal Werkers zoeken naar manieren om zich los te maken van beperkende systemen en regels. Zoeken ruimte voor hun passie, ruimte om weer te groeien, ruimte om te … [Continue reading]

Heb jij het slimme zomeren al ontdekt?

IMG_3431

Slim zomeren? Kan dat? Jup, dat kan! Ik doe het al een aantal jaren. Vakantie vieren en tegelijk ook de zomer gebruiken om je werk nog beter te maken voor je klanten. Ik heb een paar tips voor je hoe ook jij slim kunt zomeren: Maak gebruik van je … [Continue reading]

Periscope: de ultieme tool om jezelf en je werk zichtbaar te maken

periscope

Het nieuwe wonder heet Periscope! Ik overdrijf niet als ik Periscope de ultieme tool noem om jezelf en je bedrijf zichtbaar te maken. Periscope geeft je instant toegang tot je netwerk om live uitzendingen te verzorgen. Maar laat ik beginnen bij het … [Continue reading]

Als je even niet meer weet wat je moet zeggen op Facebook of Twitter [+ tip en speciale uitnodiging]

Hans & Anneke

Worsteling Je tuurt al een uur naar je scherm. Je gedachten vliegen alle kanten op. Op zoek naar de ultieme post of tweet. Wat moet je nu weer delen? Alles is al gezegd. Dit is vast niet interessant. Hier zit niemand op te wachten. En je wilt kost … [Continue reading]

Les 5 voor wijkteams: concurreren in de wijk

wijkteams concurrentie

Concurrentie is een lastig fenomeen. Veel sociale professionals gaan het liever uit de weg. Samenwerken is veel fijner maar helaas gaan veel samenwerkingen gebukt onder verborgen concurrentie. En dat is nog lastiger! Toch is concurrentie heel … [Continue reading]

De angst van sociale professionals om te ondernemen

IMG_2721

De angst om ondernemend te werken zit bij veel sociale professionals heel diep. Het is een stemmetje diep van binnen dat zegt: jij bent toch geen verkoper! Het is de angst om weg te raken van je passie. De angst om je sociale spirit te … [Continue reading]

Zo bewijs je hoe goed je bent [hint: zonder te pochen en zonder dat het je moeite of geld kost]

Mail-bijlage

Bongiorno lieve lezer, Vandaag ben ik in Rome. Ik wandel door de wijk Trastevere om precies te zijn. Zo’n Italiaanse volkswijk met veel leven op straat. De ene helft van de vrouwen haalt de bezem over haar stoepje terwijl de andere helft zich … [Continue reading]

Les 4 voor wijkteams: Wat is er te koop?

'What is in it for me?' Dit zijn de beroemde woorden die volgens iedere marketeer bij klanten door het hoofd zingen. Klanten willen weten wat er te koop is en wat ze er aan hebben. Een garage verkoopt auto's en die brengen je van A naar B. Een … [Continue reading]

Het desastreuze effect van wachten

IMG_2296

Bijna was ik er weer ingetrapt. Bijna was ik weer meegezogen in het desastreuze effect van wachten. Ik zal je vertellen wat me overkomen is. Het is geen drama maar wel een rotverhaal. Ik heb besloten dit open en eerlijk met je te delen. Begin … [Continue reading]