Basistraining Hier Sta Ik Voor!

 

Het Sociaal Werk staat onder druk. In de sterk bewegende markt van het Sociale Domein moet jij duidelijk maken waar jij voor staat. Dat is niet makkelijk. Zeker als je dit niet gewend bent. Je wilt absoluut niet met jezelf lopen leuren en zeuren.

Maar jij weet ook dat meer zichtbaarheid je goed zal doen. Dat je dat zal helpen om je invloed en je impact te vergroten. Dat er meer mogelijk is voor jou als jij je stevig profileert. En dat het je dichter bij je klanten brengt!

Het kan! Jezelf profileren zonder je ziel te verkopen. In de basistraining “Hier Sta Ik Voor!” leer je om jezelf te profileren op een manier die helemaal bij jou past. Niet opdringerig maar juist uitnodigend. Niet manipulatief maar juist open en transparant. Niet met een truc maar gewoon vanuit je passie.

 

dreamcatcher-salespage-2

 

Herken je dit?

  • mensen vragen je “wat doe jij eigenlijk?” en je hebt geen goed antwoord
  • Je bent zo druk met van alles en nog wat dat je nauwelijks aan je klanten toekomt en dan moet je je ook nog eens gaan profileren
  • je bent op zoek naar je professionele identiteit
  • je hebt een nieuwe dienst of product en wilt het dit keer echt goed in de markt zetten maar hoe doe je dat?
  • je twijfelt soms: kan ik nu wel of niet in spijkerbroek naar de raadsvergadering
  • je hebt een hekel aan dat gemaakte gedoe op netwerk bijeenkomsten
  • je cijfert jezelf makkelijk weg en gunt liever een ander het podium
  • je merkt dat je soms domweg niet wordt gezien, wordt overgeslagen

Je wilt je niet langer verschuilen. Je bent eraan toe om uit de coulissen te komen. Deels voor jezelf maar voor een heel groot deel ook omdat je je werk meer zichtbaar wilt maken. Meer klanten wilt bereiken en gewoon meer voor elkaar zou kunnen krijgen als je jezelf beter profileert.

 

Na de basistraining

  • heeft profilering handen en voeten gekregen
  • brengt dit je dichter bij je klanten (je hebt meer tijd en aandacht voor ze!)
  • ben jij helder over je professionele identiteit
  • weet je wat er precies bij jou past
  • zal je passie weer vlammen
  • is je zelfvertrouwen toegenomen (dit is wat bijna alle oud deelnemers zeggen!)
  • heb je een actieplan hoe je de komende tijd aan de slag gaat om meer zichtbaar te worden en je invloed te vergroten
  • heb je een persoonlijke pitch die je daarbij steeds weer kunt gebruiken

 

Wat deelnemers zeggenleon-2

“Ik heb in de training geleerd dat, als ik een focus heb, mijn zelfvertrouwen toeneemt en dat dit zichtbaar wordt in mijn professionele handelen. Vanuit die focus kan ik nu benoemen wat mijn meerwaarde is voor mijn klanten. En dit kan ik nu zo helder vertellen dat mij dit nieuw werk en nieuwe klanten oplevert.

Het doorlopen van de 7 stappen helpt mij mezelf en mijn werk echt neer te zetten. Ook heb ik veel eenvoudige tips en trucs geleerd die ik gelijk in mijn werk heb toegepast. Ik heb nieuwe energie gekregen om te doen waar ik goed in ben. Ik heb het gevoel dat Anneke me niet alleen heeft getraind maar me ook heeft gecoacht.” [Leon van Soelen, Teamcoördinator & Individueel Begeleider, SWS welzijn]

 

 

 

 

annerieke“Ik kan meer dan ik denk en kan nu ook marketing op een goede manier toepassen en inzetten. Het werkt echt zo in de praktijk zoals je in het boek hebt geschreven. Cliënten komen voor jou als persoon in die functie met die kwaliteiten en komen niet speciaal voor jouw organisatie. Een organisatie is iets ongrijpbaars. Ik ga staan voor wat ik wil en denk dat kans van slagen heeft.

Alles valt op zijn plek. Ben daarnaast ook gestart om een training Presenteren te volgen en leer daar hoe ik goed contact maak met mijn publiek. Ben actiever op Linkedin en ben mijn doelgroep aan het afbakenen. Ik doe dit met veel energie en begeef me veel in mijn groeizone. Af en toe erg vermoeiend, maar ook heel erg leuk en uitdagend!

Ja, ik heb geleerd om me beter te profileren. Ik wil me minder bescheiden gaan opstellen. Mijn bescheidenheid heeft mij lange tijd belemmerd om te groeien. Ik was daar al achter voordat ik de training begon, maar de training heeft mij geholpen om hierin concrete stappen te zetten en duidelijk te zijn naar mijn leidinggevende en mijn collega’s.” [Annerieke van Dongen, Maatschappelijk werker Zorgcombinatie Noorderboog, locatie Reggersoord te Meppel]

 hsiv-basistraining-salespage-banner-anneke

 

Anneke

Ik heb zelf ook lang met mijn profilering geworsteld. Ik ben maatschappelijk werker en ben jarenlang directeur geweest van een kleine welzijnsorganisatie. Twijfels, bezuinigingen en politiek gedoe zorgden ervoor dat ik op een gegeven moment enorm aan mijzelf ging twijfelen. Maar tegelijk voelde ik ook de power, de kick om andere mensen te mogen helpen. Hun dankbaarheid heb ik altijd gekoesterd.

Dat heeft me sterk gemaakt en me de moed gegeven om op te staan. Om zichtbaar te worden. Om mijn verhaal te vertellen. Mijzelf te profileren om dichter bij mijn klanten te komen. Om nu jou te leren hoe jij ook kunt opstaan om zichtbaar te worden en jouw verhaal te vertellen.

Toen belangrijke partijen zoals de vakbonden, de werkgevers en beroepsverenigingen besloten dat het niet meer dan logisch is om professionals bij hun profilering te ondersteunen met training, kreeg ik de opdracht om een training hiervoor te ontwikkelen. Dat is deze training “Hier Sta Ik Voor!” geworden die inmiddels al door honderden professionals is gevolgd. 

 

suzanne-valkWat deelnemers zeggen

“Ik heb ontdekt dat ik met doorzettingskracht en zelfvertrouwen heel erg ver kan komen. Ik kan me nu beter profileren op mijn kwaliteiten. Dat levert mij meer plezier, energie en dynamiek op in ondernemend werken. Ik heb werkervaringen die ik daarbij kan meenemen en aangezien mijn netwerk al groot is liggen hier zeker kansen.

Anneke is echt een topper, wat een energie en enthousiasme! Je voelt je echt gezien en er is ruimte voor alle vragen en opmerkingen. Na een dagje training heb je in positieve zin je rugzakje weer wat bijgevuld.” [Suzanne Valk, Sociaal Werker]

 

 

Tijdens de basistraining werken we met mijn beproefde 7 stappen systeem

De training start met de vraag ‘wie is je klant?’. Je zorgt ervoor dat je jouw klant/verwijzer/partner haarscherp in beeld krijgt. Daarna ga je aan de slag met vragen zoals: waar heeft mijn klant behoefte aan?, welke rol speel ik daarbij en waarom moet mijn klant voor mij kiezen? Door deze vragen te beantwoorden krijg je scherpe focus op jouw werkveld, jouw ‘markt’.

Daarna ontdek je met welke technieken je jezelf laat zien in je markt zonder het gevoel te krijgen dat je met jezelf te koop loopt. Je maakt je eigen actieplan. We sluiten de dag af met het maken van jouw pitch. Dat is jouw turbotool die je overal in kunt zetten en die je profilering enorm zal versterken.

We gaan er samen voor zorgen dat je deze slag in jouw transformatie met succes gaat maken. Na afloop van de training weet je hoe je op een prettige manier jezelf kunt profileren, een manier die goed bij je past, en weet je de juiste  klanten/verwijzers/partners aan te trekken die graag met je willen werken.

Dit zijn de 7 stappen:

  • Stap 1: Wie zijn mijn klanten? Marketing is keuzes maken want iedereen is niemand!
  • Stap 2: Wat is de behoefte van jouw klanten? Jij leert je te verplaatsen in de klant, je gaat ‘voelen hoe het voelt’. We bespreken de 8 basisbehoeften.
  • Stap 3: Hoe ga ik mijn klanten hierbij helpen? Productiseren en automatiseren: wat  zijn slimme manieren om klanten anders te helpen? Waar ben jij sterk in?
  • Stap 4: Wat is mijn unieke onderscheidende waarde waardoor mijn klant voor mij kiest? En niet voor de concurrentie?
  • Stap 5: Contact maken met mijn klant. Netwerken en hoe presenteer ik mijzelf. We gaan pitchen!
  • Stap 6: Bouwen aan de relatie met mijn klant. Profileren en positioneren voor een stevige duurzame relatie. Ik leg je uit waarom dit belangrijk is en hoe je daarbij emailmarketing kunt inzetten.
  • Stap 7: Het vertrouwen krijgen van mijn klant. Vertrouwen = gunnen. De klant kan klant worden op het moment dat hij daaraan toe is en zal vanzelfsprekend naar jou toekomen.

We nemen alle stappen samen door en per stap krijg je opdrachten om gelijk uit te werken. Concreet resultaat van de basistraining “Hier Sta Ik Voor!” is jouw actieplan plus je persoonlijke pitch.

Bovendien krijg je mijn boek “Hier Sta Ik Voor!” als handig naslagwerk. 

 

Waarom het werkt

De training werkt om twee redenen.

Op de eerste plaats omdat we het samen doen. Ik weet hoe het voelt. De andere deelnemers ook. We werken altijd in een goede sfeer van openheid, behulpzaamheid en veel lol.

Op de tweede plaats omdat we werken met een beproefde methode van 7 stappen. Iedere stap leidt tot een keuze en een actie. Honderden andere sociaal werkers zijn je al voorgegaan.

Praktische zaken

De prijs voor de basistraining “Hier Sta Ik Voor!” is  € 330,00 per deelnemer en inclusief alle bijkomende kosten. 

Na de training kun jij je profileren op de manier die bij je past zodat je meer zichtbaar bent en jouw invloed groeit.

Wil je deze training incompany boeken? Neem dan contact met mij op >>>

Wat deelnemers zeggeneddy

“Het belangrijkste inzicht wat ik heb gekregen in de training “Hier Sta Ik Voor!” is dat je geen ondernemersbloed nodig hebt om ondernemend te werken. Vooral mijn zelfvertrouwen is belangrijk.

Persoonlijk heb ik ontdekt dat ik meer de verbinding wil aangaan met mijn klant in plaats van op afstand te blijven.  Dus ja, ik heb geleerd om mij beter te profileren op een manier die echt bij mij past.  De training was door de kleine groep zeer intensief. Mede door de inzet van en betrokkenheid van Anneke.” [Eddy Oude Wesselink, KCWO]

Heb jij nog vragen over de basistraining “Hier Sta Ik Voor!” dan kun je me natuurlijk altijd bellen (06-42359611) of mailen.

 

Incompany boeken

Wil jij jouw organisatie beter op de kaart zetten? Verwacht je meer zichtbaarheid en ondernemerschap van je medewerkers? Dan kan het fijn zijn om als team aan jullie profilering te werken en samen een plan te maken. Boek dan de Hier Sta Ik Voor! Basistraining  incompany en mail mij om een datum af te spreken.

Garantie

Ik geef altijd garantie! Ik sta voor 100% achter mijn trainingen. Mijn klanten zijn tevreden klanten en ik wil dat jij dit ook bent. Daarom krijg je mijn garantie: niet goed, geld terug!  

arjan

Wat deelnemers zeggen

“Aanrader! Ik heb deze cursus gevolgd. Ik heb nu de tools en het zelfvertrouwen om het werk, waar ik al jaren trots op ben, duidelijk en helder voor het voetlicht te brengen. In onze organisatie gonst de power van Anneke, op een positieve manier rond.” [Arjan Boven, intaker, Zienn]

 

 

PS: Na het volgen van de basistraining kun je meedoen met de Experttraining zodat je een echte expert wordt in een van de marketingtechnieken. Kijk hier voor een overzicht van de Experttrainingen.

P.S. Wil jij aan de slag met je ondernemerschap, marketing en profilering omdat je zelfstandig ondernemer bent of wordt, dan is de training Sociaal Succesvol Ondernemen beter op jouw behoefte afgestemd. Lees hier alles over Sociaal Succesvol Ondernemen >>>